tisdag 11 oktober 2016

Torra händer eller torra fötter...

vilket är värst?

Lika illa skulle jag vilja säga.
När jag var liten köpte mamma apotekets hudlotion, det var en jättestor flaska, ingen pumpflaska utan verkligen bara en JÄTTESTOR flaska. Eller så upplevde jag den jättestor för jag var ganska liten. Kommer ihåg att jag smörjde benen för de var så enormt torra att de fnasade men det hjälpte föga och efter en dusch var de ungefär lika fnasiga igen. Kändes nästan som att ju mer jag smörjde desto torrare blev de. Någon som känner igen sig?

När jag flyttade hemifrån och började köpa egna hudkrämer tror jag att jag mestadels köpte något från ICA, var aldrig direkt medveten om varken märke eller innehåll. Hudkräm som hudkräm tänkte jag och att jag var torr berodde säkerligen på att jag helt enkelt var torr.

Idag vet jag bättre! Innehållet är såklart viktigt och det finns krämer som gör huden fantastiskt mjuk och len. Nu när kylan smyger på och mina händer lätt blir torra använder jag allra helst Propoliskrämen. Den är fet men inte sådär läskigt fet så att den lägger sig som en hinna utan den går snabbt in i huden och gottar till sig. Den innehåller först och främst aloe vera men även propolis (därav namnet) som är ett ämne från våra flitiga små bin. Krämen innehåller inget vatten, me like! Det innebär att jag med fördel kan använda den i ansiktet, skyddar huden vid bitande kyla. När min minsting var bebis använde jag den jättemycket för att smörja rumpa och andra torra partier, super duper! Den här krämen är top notch helt enkelt när det gäller feta krämer, en stooor favorit i vår familj och hos många av mina kunder!

Strålande produkter för babyvård! 

Även Vi i villa gillade Propoliskrämen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar