måndag 1 juni 2015

Flourfri tandkräm eller inte....

Den debatten tänker jag inte ge mig in i....

Däremot är jag otroligt nöjd med min flourfria tandkräm från Forever Living. Varför?

Jag har aldrig direkt funderat över vilken tandkräm jag köpt och använder, troligtvis har det bara varit stora kända tandkrämsmärken som hamnat i varukorgen. Jag har heller aldrig haft direkta problem med mina tänder, inga hål men en hel del tandsten. Sisådär mysigt att ta bort men jag är rädd om mina tänder och tycker det är viktigt att gå på mina årliga kontroller.

När jag väntade vårt tredje barn hade jag så otroligt mycket tandsten, det var en plåga och tandhygienisten tyckte synd om mig. Jag gick därifrån med en besökstid redan om ett halvår. I samma veva hade jag precis börjat arbeta som oberoende återförsäljare för Forever Living. Tandkrämen blev en stor favorit.

Den smakade friskt och upplevelsen var att tänderna höll sig fräscha längre. Vårdande aloe vera för tandköttet, skonsamt polerande propolis dvs inget tillsatt slipmedel det kändes toppen.

Nästa besök hos tandhygienisten blev så mycket bättre...... Nu räckte det med att jag kom med 1 års mellanrum och nu sist var hon så nöjd att jag fick återbesök om 1½ år.

Många undrar varför vår tandkräm inte innehåller flour och det sägs att flour och aloe vera inte tycker om varandra. Flour tar bort aloe verans goda egenskaper. Personligen vill jag inte ha flour av andra orsaker men jag är fullt medveten om att en del måste tillsätta flour av olika anledningar och då gör man det helt enkelt! Borsta tänderna med Forever Bright och skölj med flour ett par gånger i veckan.

Är du nyfiken på Forevers flourfria tandkräm tycker jag definitivt att du ska testa. Hos mig beställer du fraktfritt, betalar via faktura och som om inte det var nog har du 90 dagars nöjd kundgaranti. Det innebär att du kan testa i 90 dagar och är du inte nöjd får du pengarna tillbaka.

Beställer gör du enklast i min webshop
www.myaloevera.se/frumartinsson







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar