söndag 12 oktober 2014

Träningsvärken...

börjar komma smygandes.
Imorgon lär det kännas att jag inte tränat styrka på oerhört länge!

I somras hade Friskis och Svettis värsta erbjudandet, ett helårskort för halva priset. Det erbjudandet kunde jag bara inte missa! Jag resonerade som så att även om jag bara tränade ett par gånger skulle jag helt klart tjäna på det. Kanske inte helt ekonomiskt men erbjudandet lockade.

Jag älskar varierad träning. Allt ifrån ett vanligt hederligt gympapass till boxning, spinning, skivstång och step. Men sedan barnen kom och med ett extraarbete på det har tiden helt inte räckt till. Eller snarare har jag bort prioterat träningen. För ett år sedan bestämde jag mig för att löpning passade vårt familjeliv bäst. Inga tider att passa, bara snöra på sig skorna och ge sig ut. Jag är stolt över att jag idag orkar springa en mil.

Men....

Jag har saknat variationen och det sociala, jag pushar mig så mycket bättre när jag är tillsammans med andra. Så äntligen känns det som att jag åtminstone kan unna mig ett pass i veckan. Idag blev det första! Svepte min Argi+, bästa bootsen för min kropp, fyllde vattenflaskan, hoppade in i bilen och begav mig till Friskis. Det var ett underbart roligt medelpass. Glatt konstaterade jag att kondisen är på topp och styrkan som bortflugen. Ser fram emot hur jag kommer klara av mer och mer när det gäller både armhävningar och situps.

Vad tränar du helst?



Argi+ ett unikt kosttillskott! finns i min butik!

4 kommentarer:

  1. Här är det dagliga promenader som gäller. Och så har det blivit lite annat nu när vi bor på en gård, mer uteliv och mer kroppsarbete, känns som om det passar mig perfekt.

    Kul med stilråden! Snygga kläder alltihop.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar variationen av all träning så jag måste välja flera. Löpning, cykel, gruppträning i nästan alla dess former.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Cykling har jag aldrig testat som träningsform. Cyklar dagligen till jobbet men i vardagslunk

      Radera