tisdag 14 oktober 2014

Måltidsersättning...

Hur lockande låter det? Inte alls, skulle jag vilja säga!

Jag fullkomligt älskar smörgåsar, en kvällsmacka med ett gott pålägg och gärna en kopp the eller ännu bättre varm choklad gjord på riktig kakao. Vattnas i munnen bara jag tänker på det.

Jag har dock insett att de där smörgåsarna inte är det bästa. Kvällsmackan har bytts ut mot en ny storfavorit nämligen kvarg och bär, det ni.... Ofantligt gott!

Nu är det bara lilla eftermiddagssmörgåsen som spökar. 14:30 äter vi mellanmål med barnen på arbetet. Magen börjar småknorra lite eftersom vi äter lunch redan vid 11:00. Arbetar man till halv fem, fem är det hunger med stort H. Skulle man då även behöva svänga förbi affären på vägen hem är det lätt att lilla chokladbiten slinker ner.

Givetvis kan jag äta smörgåsar med barnen varje dag men jag känner att kroppen inte mår helt optimalt på smörgåsar.

Lägligt nog lanserade Forever en ny produkt för cirka ett år sedan nämligen Ultra Shake. Två smaker vanilj och choklad. Så här står det i beskrivningen: God shake med högvärdigt sojaprotein, viktiga vitaminer och mineraler. Maximalt med näring och minimalt med kalorier gör att den passar lika bra som måltidsersättning vid viktkontroll som till mellanmål, proteintillskott efter träningen eller när du helt enkelt är sugen på något gott.

Lite skeptisk var jag allt till sojasmaken först men jisses vad snabbt jag vande mig, chokladen (såklart) är min stora favorit. Den är även toppen att blanda i smoothie. Tur man kan ändra sig och inte måste stå fast vid sina förutfattade meningar!

Vill du läsa mer om shakerna hittar du dom här....
Ultra shake vanilj
Ultra shake choklad

Har du någon last du har svårt att vara utan?












Som vanligt har du 90 dagars nöjdkundgaranti och fri frakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar