onsdag 13 november 2013

Dilemma...

I dag på vårt kategorimöte hade vi lärande samtal.
 
Det har jag inte varit med om tidigare men oj så lärorikt!
 
Alla tar med sig ett dilemma från sin verksamhet,
efter en kort presentation röstar man om vilket dilemma som blir dagens ämne.
 
Sedan presenteras dilemmat närmare och vi andra får i turordning ställa frågor,
endast en fråga i taget.
 
 När man fått svar på sina frågor kommer man med tips och ideer om lösningar.
 
Pratglad som man är var det oerhört svårt att bara ställa en fråga i taget och inte fylla i andras tankar och funderingar, nyttigt!
 
Alla lämnade vi mötet berikade med användbara verktyg.
 
Lärande samtal kan man verkligen anamma i andra sammanhang med.
 
Ett coachande samtal och jag kommer absolut ta med mig detta in i min Forever verksamhet.
 
Känns som att det dags att samla mina återförsäljare för en trevlig afton i personlig utveckling.
 
Sist vi träffades testade vi den nya makeupen och träffen innan dess hade vi hudvård.
Det är viktigt att lära känna produkterna men jag vet att det finns mycket tankar och ideer om försäljning, marknadsplan och andra möjligheter.
 
Kanske en glöggkväll vore något,
det är det fina med vårt jobb att vi förenar nytta med nöje!
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar