lördag 5 januari 2013

Drömmen om ett eget företag..

har länge funnits inom mig.
 
Men riskerna som det kan innebära har avskräckt mig.
 
Att hitta en hållbar bransch och inte riskera att förlora några pengar på vägen kändes som en omöjlighet.
 
När Forever Living Products kom in i mitt liv verkade det för bra för att vara sant!
 
Helt plötsligt blev jag erbjuden att starta något eget utan någon som helst risk,
 inte riktigt sant jag riskerar min tid.
Men det känns helt ok faktiskt för jag väljer själv hur mycket tid jag är villig att avsätta.
 
Hälsobranschen kändes definitivt som en bransch som är här för att stanna,
 för mig blev lockelsen för stor.
 
Jag fick företaget presenterat för mig en lördag och dagen efter beställde jag mina första produkter, någon vecka senare hade jag min första hälsokväll och bollen var i rullning.
 
Det tog ett par hälsokvällar, det får jag ärligt erkänna, innan jag tjänat in de pengar som jag lagt på startboxen. Så här i efterhand hade jag agerat på ett annat sätt men det är lätt sagt med facit i hand.
 
Att arbeta i ett nätverksföretag är allt annat än lätt!
 Man måste verkligen ha motivation, entusiasm och tålamod.
Det tar tid och man måste jobba hårt för att lyckas dvs om man vill ha det som ett heltidsarbete.
Men inom vilket företag måsta man inte det??
 
Som extrajobb är det verkligen perfekt åtminstonde enligt min mening!
För mig har det inneburit att jag kan gå ner i tid på mitt vanliga arbete och det känns tryggt att kunna kombinera de två!
 
För mig har det också inneburit en enorm personlig utveckling och det riktigt pirrar i magen när jag smider mina planer för 2013!
 
Jag är såå glad över att jag såg möjligheten den där vårkvällen 2010! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Ja det är riskfyllt att ha eget men man måste våga, annars bara går man och tänker på det. Och utvecklas gör man verkligen. Det är en häftig resa, kul att läsa om din väg....

    SvaraRadera
  2. Det är det verkligen och jag beundrar dom som verkligen vågar satsa fullt ut!
    Tack för att du tittar in hos mig och tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Och kanske var det så att det var denna väg du skulle gå in i det egna företagandet. Nu är det bara att fortsätta framåt. Hitta din väg.

    Med 15 års erfarenhet av eget företagande kan jag bara säga: om du vill något så hoppa. Det finns aldrig några garantier här i livet. Visst kan det gå åt skogen men då har du iallafall testat. Du vet och kommer inte att leva med ånger och "tänk om".

    Det är hårt arbete att vara egen. Inget att sticka under stol med. Men förtjänsterna är många och själv har jag svårt att tänka mig att gå tillbaka till att vara anställd igen.

    Lycka till! Jag tror på dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera