onsdag 5 december 2012

Redan innan jag vaknat...

planerade jag inför en middagstupplur!

Kanske var det därför cykelturen till förskolan gick i rasande fart,
eller så berodde det på att cykelvägarna var plogade.
 
Hem, drog av mig mina snygga 80-tals överdragsbyxor,
borde verkligen skaffa mig ett par nya
roffade åt mig skötväskan,
omplacerade lilleman från cykelvagn till pulka.
 
Gick ett par hundra meter till grannen,
en mammaträff eller barnträff eller ja ni förstår....
 
Efter det borde ju tuppluren komma.....
 
MEN...
 
Ibland avskyr jag att hälsa på andra!!!
 
Ack så fint dom hade,
det var bara hem och börja röja!
 
Helt plötsligt var det dags att bege sig till förskolan igen..
 
Adventsfika och mannen jobbar sent.
 
Stora tjejen var på strålande humör och sjöng en egenpåhittad visa hela vägen.
 
Aningens uppspelt så jag bad henne lugna sig lite innan vi gick in.
 
Hon tittade pillimariskt på mig och utbrast..
 
Mamma menar du att jag ska sköta mig och inte stoppa russin i näsan??
hon tyckte nog förmaningen var lite onödig!
 
Fullproppade av god fika promenarade vi hem,
jag och mina fina tre barn!
 
Det har varit en härlig dag,
och så här i efterhand är jag glad att det inte blev någon tupplur!
 
Såå var det ju det här med Aloe Vera,
min garderobsbutik är nu fullproppad med produkter.
 
Funderar på om jag någonsin kommer få sålt leveransen jag fick hem igår?
Men jag vet att helt plötsligt gapar hyllorna tomma,
 och vi får använda tandkrämsprover i brist på annat!
 
Vi tar en bild från i somras!
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag läser och ler kära du :) Vad underbart att läsa. Ja ibland är det lika bra att inte hälsa på nån och sen komma hem till sitt eget :)) Den där tuppluren kan vara svår att hitta. Jag har letat efter den i flera dagar. Men jag tror att imorgon finner jag den. Ja, det verkar faktiskt som en fin dag för dig och dina fina barn :)

    Behåll 80-tals byxorna. Du är ju toppmodern ju :)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sommarbilder nu när snön vräker ner.Här tränar jag med skottning:).
    Kramar

    SvaraRadera