tisdag 4 december 2012

Fick mig ett ordentligt träningspass..

idag när vi begav oss till öppna förskolan.
 
De flesta cykelvägarna var inte plogade,
men med lite vilja går det mesta.

Så vi slirade oss fram med cykel och cykelvagn,
byggde klossor, åkte rutschkana, fikade, pratade, skrattade i massor och
sen slirade vi hem igen.
 
Barnen har precis fyllt på energidepån,
allt för att inte drabbas av ärthjärnan
 dvs hjärnan utan energi, vatten och syre.
(Mats Petersson)
 
Nu är vi redo att möta resten av dagen,
ett Ica besök, laga middag och förhoppningsvis lite pulkaåkning.
 
Min allra nyaste återförsäljare ringde idag,
fick lite frågor att bita i!
 
Roligt, Roligt!
 
Det är ju precis det jag vill, hitta någon som jag,
någon som är nyfiken, som ställer massor med frågor, någon som  vill lära sig jobbet och beredd att göra det där lilla extra.
 
Det gör att jag håller mig lite mer alert och känner mig sugen på att driva mig själv lite mer!
Vill ju vara en bra förebild!
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Alla som cyklar i det här vädret är bra förebilder. Om någon bilist tutar och tycker att ni cyklister är ärthjärnor så är det ju för att de saknar energi,vatten och syre. Allt som du får bakom ditt styre.
    Tänk jag kan inte låta bli att rimma. (Arv från min far):)

    SvaraRadera