torsdag 8 december 2016

Julbord i all ära...

men nu sitter jag här med magknip och undrar om det var värt det?

Det var absolut värt att umgås med goa kollegor, massa härliga skratt och fantastisk gemenskap. Maten var fantastisk den med och jag kan inte riktigt avgöra vad det är som ger magknip. Frosseriet kanske? Det blir liksom för mycket av det goda... eller snarare det blir liksom för mycket av det dåliga!

För två år sedan gjorde jag en livsstilsresa mot ett hälsosammare jag. Jag är definitivt inte superhälsosam men jag försöker att göra medvetna val vad gäller kost och träning. Vet kanske egentligen inte om det jag äter är det bästa men min kropp mår iallafall bra av det. Jag undviker bröd för det mesta, dricker inte mjölk längre som jag var storkonsument av tidigare, äter inte så mycket kakor, godis och absolut ingen läsk. 

Min frukost är mitt bästa mål, jag ÄLSKAR min frukost och den är så oerhört likadan varje dag att det borde bli tråkigt! Men nej då... ägg, naturell yoghurt med olika frön typ solrosfrön, gojibär, tranbär, pumpakärnor, chiafrön, valnötter toppat med Forevers underbara honung och sist men inte minst en aloe shot! Love it!!















Men nu sitter jag iallafall här med magknip och slutsatsen blir ändå att kvällen var absolut värt det, lite magknip kan jag stå ut med någon gång per år men.... jag är tacksam över att jag funnit en livsstil som får mig att må toppen de resterande dagarna av året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar