onsdag 25 juni 2014

Dröm stort dröm smått....


Den här kvinnan och hennes man lyssnade jag till i vintras,
det var en magisk föreläsning!

Jag fullkomligt älskar det här citat som de tagit från Jim Rohn,
en stor inspiratör.

Det inger oändligt mycket hopp och tro på vad vi kan åstadkomma.


Under mina fyra år i Forever har jag pratat med massor med människor om deras drömmar och önskningar.

Tyvärr får jag ofta höra att det är just drömmar och att man med en suck konstaterar att det är ouppnåeligt och att ekorrhjulet inte går att hoppa av!

Även jag har mött menande blickar som säger att jaja vi får välan se...

Men jag vägrar ge upp mina drömmar, mina mål!

Varför i hela friden skulle jag inte kunna uppnå dom??

Pratade med två barn i skolmatsalen häromdagen om vad de vill bli när de blir stora.

Den ena skulle bli president i USA och den andra pilot.

Tänk om jag skulle sagt till dom att det inte är möjligt att det är bättre att ni satsar på något annat.

Det gjorde jag såklart inte istället hjälpte jag dom att brodera ut sina drömmar och jag sa att jag trodde på dom!

Så snälla tro inte att dina drömmar är ouppnåeliga och när någon berättar om sina drömmar,
uppmuntra och se möjligheterna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar