lördag 14 september 2013

Frisk igen...

Fast jag kan nog inte tacka varken aloe drycken eller veterinary...
 
Åkte faktiskt till vårdcentralen idag eftersom jag inte fick bort den förbaskade klumpen,
sjukvårdsupplysningen upplyste om att man faktiskt kan ha streptokocker utan andra symptom.
 
Betalade 150:- fick en pinne nerstucken i halsen och inga streptokocker.
 
När jag frågade om "bölden" i halsen menade hon på att den kan inte ha med halsontet att göra utan menade att det bara var typ matrester som satt sig??
 
Mitt googlande om tonsilliter skakade hon på huvudet åt och menade på att jag nog hade något virus som orsakade halsontet.
 
Vet inte om hon hade en dålig dag eller om det var att jag googlade som gjorde en henne en aningens vresig.
 
Jag kände mig inte helt nöjd när jag gick ut därifrån.
 
Hade läst att man kunde ta bort det själv vilket jag provat utan lyckat resultat.
 
Frågade om hon kunde ta bort den men det vill hon inte,
går bort av sig själv tillslut blev svaret.
 
När jag satte mig i bilen var jag tämligen irreterad,
använde backspegeln för at titta i halsen körde in fingret och tryckte till.....
 
Klumpen föll bort!!!
 
Nu är halsontet borta!
 
Jag borde gått in och fått pengarna tillbaka!
 
Säger som Lilleman:
 
Kan själv!!

1 kommentar:

  1. Skönt du fick bort det! Men det lät inte som att du blev särskilt bra bemött, trist :-(.

    Hoppas att du får en härlig söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera