måndag 29 april 2013

Nyfrälst...

Nyförälskad!!
 
Visst är det härligt?
 
Klämde mig på jobbet idag,
lillfingret var kvar när skåpsdörren gick igen.
 
Aj, aj, aj....
 
Gjorde ont långt ner i tårna...
 
Ni vet sådär att man måste hålla andan och det liksom pirrar i hela kroppen,
till och med magen värkte!
 
Lyckligtvis hade jag tagit med mig lite produkter för att visa kollegorna,
ryckte åt mig aloe vera gelly och tryckte ut en stor klick.
 
Skööööönt!
 
Tro det eller ej men det svalkade gott,
klickade på emellanåt och svullnaden lade sig.
 
Nu syns det inget och jag är lite öm när jag böjer fingret.
 
Önskar nästan att jag klämde andra lillfingret med...
 
för att se skillnaden, det stackars fingret skulle inte fått gelly!
 
Såklart kan jag inte påstå eller garantera att det hjälper
men jag är otroligt glad att jag hade tuben till hands.
 
Numera kommer en tub alltid finnas i min handväska,
speciellt nu när de rackarns insekterna är på intåg!
 
Aloe Vera även kallad mirakelplantan

 
 
 
 
 
 
Plantan på tub

1 kommentar:

  1. Redig kvinna tar hand om sina egna krämpor! ;-)
    Hoppas du får en fin Valborgsmässoafton och en riktigt skön 1:a maj!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera