fredag 12 april 2013

Märkligt....

Runt 1999 var jag 24 år.
 
Jag var singel, studerande och bodde själv i en liten två i Vänerns Pärla Mariestad.
 
Jag pendlade varje dag till Karlstad,
en hyffsad busstur på cirka 1h och 40 min.
 
Långt kan tyckas men jag trivdes verkligen där och hade ett stort socialt umgänge.
 
Det var en tid då jag verkligen bara kunde koncentrera mig på mig själv,
det blev mycket träning och socialt umgänge.
 
Träningen var varierad, löpning när vädret var gynnsamt dvs sol, spinning, styrketräning och framförallt box var verkligen jätteroligt!
 
Ärligt talat har jag aldrig varit så vältränad som jag var då!
 
Jag levde sunt helt enkelt!
 
Idag 2013 tränar jag inte alls men visst rör jag på mig så kallad vardagsmotion.
 
Tar cykeln till jobbet vilket högst innebär 10 minuters intensivt tramp.
Försöker undvika hissar och rulltrappor.
Äter inte allt för onyttigt men inte alltför nyttigt heller!
 
Musklerna har för länge sedan förtvinat, känns det som i alla fall och kondisen är absolut inte på topp!
 
1999 fick jag höra kommentarer om att jag blivit för smal......
 
Idag får jag också höra att jag blivit smal men nu är klangen mycket mer positiv..

Det är ju egentligen NU man borde oroa sig.. :)
 
Konstigt inlägg kanske men senast igår fick jag ytterligare en kommentar om hur smal jag har blivit, jag är verkligen inte toksmal och det är absolut inget jag eftersträvar.

Säkerligen beror det på att graviditetskilona börjat trilla bort och frisyren,
den där plattången tar nog bort både lockar och några kilon i ansiktet...
 
Men eftersom jag nu hört detta flera gånger under den senaste tiden och eftersom det var år 1999 jag fick höra det sist kastades jag tillbaka i tiden....
 
jaja kanske någon av er fick en hint av vart jag ville komma...
 Säkerligen otroligt luddigt men tro mig jag har en tanke som jag försöker formulera! :)
 
Jag helt enkelt!

 
 
 


2 kommentarer:

  1. Tack snälla du, det var ju ett tag sedan vi sågs! Tråkigt att det är så svårt att få ihop tiden ibland!

    Kram på dig

    SvaraRadera