lördag 27 april 2013

Galet, galet...

TRÖTT!!!!!!!!!!!!!
 
Nu ska ni få höra vad familjen Martinsson hittat på.
 
Inga konstigheter men ni lär förstå varför jag känner mig helt urlakad!
 
 Ok....
 
Lilleman vaknade 06:00,
lyckades ligga kvar till 06:30.
(måste berätta att jag lade mig cirka 23:30 och var uppe en gång på natten för lite välling)
 
Bestämde mig för att nyttja tiden,
gjorde bokföring, röjde leksaker och annat små pyssel.
 
Mannen släntrar upp vid 9,
han och Stora tjejen handlar frallor och det blir en härlig frukost med GP.
 
Lite städ på ovanvåningen,
sedan bar det av till Slottskogen.
 
 
Pingvinerna var roliga att titta på...
 
Perfekt plats för en vilostund!

Oj vad roligt de var att klappa djuren,
vi jagade Lilleman och Lilleman jagade getterna!
 

Stora härliga ytor att springa på!
 
Herregud vilka backar det finns där i Slottskogen...
 
Hemma igen blev det en tur till plantagen,
jag och Stora tjejen shoppade vårblommor.
 
Handla mat, handla stövlar och sedan hem för plantering och stoj på altanen!
 
Mannen fixade mat,
gott som alltid...
 
Vid denna tidpunkten 18:00 funderade jag starkt på att slänga mig i soffan men resonerade som så... lägger jag mig där kommer jag aldrig upp igen!
 
Röjde förrådet, satte en tvätt och rensade ut vinterkläderna.
 
Nu funderar jag starkt på om jag överdoserat Aloe Vera??
Verkar ha lite överskottsenergi eller så är jag som en urvriden trasa imorgon...
 
Till sist bjuder jag på den här...
 
Lilleman smakar för första gången aloe vera och
Stora tjejen passar på att göra en reklamfilm...
 
 
 
Vad filmen inte förtäljer är att efteråt fick han världens utbrott för att han inte fick mer!
 
Ha nu en riktigt härlig lördagkväll och nu....
 
ska jag äntligen lägga mig i soffan!
 
 

 

2 kommentarer:

  1. Oj, låter som en fullspäckad men rolig dag :-). Slottsparken verkar ju vara ett underbart ställe! Så härliga bilder!
    Ha en fortsatt bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Haha vilken toppenbra reklamfilm! :)) Den tjejen kommer att gå långt hon. Sötisen!

    Hur är det nu då? Ännu superpigg? ;)

    KRAM Ann-Louise

    SvaraRadera