måndag 4 februari 2013

Att hitta sitt varför....

Vet ni...
 
helgen gav mig en ordentlig tankeställare eller snarare en känsla av WAOW!
 
Det var Mr Simon Davidson från Indien som sa de kloka orden som gjorde att det spratt till i kroppen!
 
I vårt företag pratar vi ofta om att du måste veta ditt varför.
 
Dvs VARFÖR valde jag att börja arbeta med Forever.
 
Det beror mycket på att du ofta, vääääldigt ofta kommer få frågan varför gör du detta...
 
Men också för att du själv ska bibehålla motivationen när det går trögt.
 
Mitt varför har alltid handlat om att tjäna extra pengar och utbildningar,
 
och det är ju helt ok fast det ger inte något pirr i magen direkt.
 
Det gäller att hitta ett varför som i princip får det att vattnas i munnen, du vet ett varför som gör att det riktigt spritter i kroppen och som får fjärilarna att komma till liv.
 
Det gjorde jag i helgen.
 
Det handlar inte om pengar som jag trodde...
Jag har så jag klarar mig alldeles utmärkt!
 
Det handlar om att hjälpa andra!
Att se andra utvecklas och växa, att göra något stort tillsammans.
Gemenskapen!
 
Det är mitt varför!
 
Igår kväll när jag gick och lade mig hade jag en helt annan bild på näthinnan en helt annan känsla i kroppen.
 
Vet ni vad som hände idag??
 
Jag fick tre förfrågningar från tre olika personer om hur man kan arbeta med Forever.
 
Är det inte märkligt??
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar