torsdag 31 januari 2013

Hur känns det...

är frågan som alla ställer!
 
Hur känns det att börja arbeta igen efter 1,5 år??
 
Jag återkommer med svaret imorgon eller kanske nästa vecka snarare.
 
Jag känner inget JIPPIEE!
 
Känner inte ens ett litet WOHOO.
 
Jag som alltid har älskat mitt arbete som fritidspedagog.
 
Det är egentligen ett av de bästa yrke man kan ha.
 
Men som sagt jag återkommer.....
 
Stort tack för alla stöttande kommentarer om gårdagens incident!
 
Visst är det lustigt att man i efterhand går igenom händelsen om och om igen, funderar på varför det blev som det blev och om man borde gjort annorlunda!
 
Men jag ångrar inte en sekund att jag sa ifrån och jag är glad att jag faktiskt behöll fattningen och mycket tydligt gjorde klart för henne att så gör man inte.
 
Imorgon lär jag inte hinna uppdatera min blogg eller jo kanske beror nog på.

Imorgon börjar ju SCANDINAVIUM GATHERING här i Göteborg
 
OCH
 
imorgon kväll är det mingel för oss som klarade utmaningen, det ska bli otroligt roligt!!
 
På återseende!
 
 
Jag i min bubbla, det är väl dags att komma ur den nu!

3 kommentarer:

  1. Tänk att jag precis kan tänka mig in i det att det inte alls känns jippiee och wohoo..Även fast du egentligen tycker om ditt jobb. Det tar nog tid att komma igång..kanske..eller så. Men jag jublar väl heller inte precis av att fara på jobbet och då har jag ändå roliga arbetskompisar och jobbet i sig har väl sina ljuspunkter. Men det är ett tungt jobb.

    Hoppas lilla dottern inte tänker alltför mycket på det som hände. Vilket lidande att ha tandläkarskräck. Jag har nog en släng av det jag också. Varför annars går jag inte dit fast jag behöver..

    Ha en bra helg! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är jobbigt att börja jobba igen efter föräldraledigheten. Barnen är ju det bästa vi har så det känns ju så i hjärtat att inte få vara hemma med dem. Men efter att tag så kommer det förhoppningsvis att kännas bättre!
    Många kramar till dig! Jennifer

    SvaraRadera
  3. Förstår dig att du inte känner något jippiii. Även om det finns dagar som inte är så roliga att vara hemma med sitt barn, så är det ju ialla fall roligt för det mesta, det bästa som finns. Att vara med sina barn, hitta på saker tillsammans eller bara vara, se dem utvecklas, lyssna när de pratar och funderar.

    Som du ju vet har jag haft turen att kunna vara hemma med mina i ca 2,5 år och nu känner jag att Frans behöver komma ut och möta kompisar för jag kan inte fylla den där kompisleken. Jag skulle mycket gärna kunna tänka mig att vara någon slags hemmafru men lite pengar måste man ju få in, så att jobba med min fotvårdsklinik känns bra. Ska bara jobba tre dagar i veckan vilket känns toppen. Hur mycket ska du jobba?

    Hoppas du har haft en superfredag(har du säkert)!

    SvaraRadera