lördag 29 december 2012

Fågel, fisk eller mittemellan?

Inte mittemellan iallafall..
 
Så då återstår fågel eller fisk.
 
Stora tjejen konstaterade att fiskar var supertråkiga så det bidde fågel.
 
Det vet hon iförsig inte om men buren är inhandlad och sedan får hon glädjen att välja fågel själv.
 
Eller ja valet står mellan undulat eller zebrafink.
 
 
 

 
När jag var 5år fick jag en undulat.
Han fick heta Halvar, hur jag kom på det namnet har jag ingen aning om!
 
Han levde i hela 7 eller 8 år och kunde säkerligen levt mycket längre om inte min kära moder städat med ytterdörren öppen.
 
Halvar var väldigt social och burdörren stod alltid öppen....
 
Ja han såg väl sin chans antagligen,
självfallet lever han än därute i den stora vida världen och är en mycket lycklig undulat!
 
Ska bli riktigt roligt med ett husdjur!
 
Nu ska jag gå upp och inventera min garderobsbutik!
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Jag hade undulater när jag var liten. Vacker sång blandat med kraxande som kråkor och väldigt tama blev de och skräpade ner massor! Zebrafinkar har en kompis till mig haft. Små, söta, lustigt ljud, inte lika sällskapliga men skräpar ner minst lika mycket :) Ungefär så då. Lycka till! Så roligt det kommer att bli, det är jag säker på :) Mina barn vill också ha fåglar.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera