fredag 16 november 2012

Ronald McDonald...

Äntligen ska jag genomföra ett mål jag haft länge, länge!
 
När C opererades för sitt hjärtfel på Astrid Lindgrens sjukhus i Göteborg,
bodde vi under en månads tid på Ronald McDonald.
 
Det blev vår oas, vår fristad där vi fick en paus från sjukhusmiljön.
 
Vi hade nära hem men det var en otrolig förmån att ändå få bo bara ett par minuters gångväg från sjukhuset.
Jag och min man turades om att vara hos C och vi var ständigt vid hennes sida.
 
Men man måste få vila, få hämta nya krafter och för Stora tjejen var det viktigt att få vara delaktig men ändå få något som liknade hemmiljön.
 
Jag blev otroligt imponerad av Ronald McDonald huset.
Såå otroligt fint, ombonat och genomtänkt.
Fantastisk personal och engagemang.
 
 
Jag har länge, länge funderat på hur jag kan bidra.
 
Nu vet jag!
 
Jag ska ge avkopplande massage såklart!!
 
Kontakt är tagen och det är bara att spika ett datum, känns otroligt roligt och givande!!
 
Ha en underbar fredagkväll......
 
Just det ja....
 
Idag fick jag mitt diplom!

5 kommentarer:

  1. Men så fint gjort av dig!
    Grattis till diplomet och ha en fortsatt bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till diplomet och vilken fin och bra idé.
    Det blir säkert uppskattat.
    Ulf

    SvaraRadera
  3. Grattis till diplomet :) Vilken fin tanke.. det är ju verkligen att ge en gåva tillbaka, då blir världen härligare.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis! Bra jobbat:)
    Och vad du är fin som vill ställa upp och ge tillbaka.
    Peppar, peppar ... vi har fått vara borta från sjukhus, men man vet aldrig vad som händer. Genom åren har vi alltid bidragit med något lite i bössorna på McDonalds, tycker att det är ett jättebra initiativ av dem. Och av dig!

    Ha det fint!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  5. Tack alla för gratulationerna!!!

    SvaraRadera