måndag 24 oktober 2016

Frustration...

är att inte kunna träna som jag vill!

Började få problem med vaden när jag var ute och sprang eller rättare sagt något hände en dag när jag tränade hemma. Hoppade hopprep som uppvärmning och plötsligt fick jag väldigt ont i vaden.
Det gick över efter någon dag och jag tänkte inte mer på det. Men sen när jag var ute på en löprunda kom det tillbaka. Det knasiga är att det kommer alltid efter ungefär 4km, det slår inte fel!

Midnattsloppet gick i stöpet likaså ett traillopp som lyckligtvis bara var 5km, 1km kan man absolut linka runt. Midnattsloppet var värre då hade jag 6km kvar när vaden gav sig till känna. Ville inte bryta så jag tänkte att jag kan nog gå runt, det slutade med att jag sprang och gick om vartannat. Lite surt då jag kände mig väldig pigg i benen och knoppen!

Sist tog det över en vecka för vaden att ordna till sig. Efter det har jag inte vågat mig på någon träningsrunda. Har varit lite på Friskis och tränat en del hemma men jag har helt klart legat av mig. Måste skärpa till mig, jag vet att jag mår så mycket bättre när jag tränar.

Nya tag!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar