söndag 1 december 2013

Pyramidföretag??

Satt och googlade runt lite så här på kvällskvisten..
 
Googlade Forever Living Products och fick såklart upp otaliga träffar.
 
Men fastnade på olika forums sidor där det diskuterades produkter och självaste affärsidén,
eller ja kanske inte så mycket affärsidén utan snarare varnades det för pyramidföretag.
 
Jag insåg att säkerligen många i min omgivning tror att företaget jag arbetar med är just ett pyramidföretag.
 
I ärlighetens namn trodde jag det också första gången jag fick det presenterat för mig men idag vet jag skillnaden på ett pyramidföretag och ett direkthandelsföretag.
 
Forever Living Products är i högsta grad inget pyramidföretag.
Det är ett direkthandelsföretag som valt personlig försäljning för att distribuera sina produkter. 
 
Vi betalar inga avgifter för att vara återförsäljare.
 
Vi har inga som helst krav på oss när det gäller vare sig inköp eller försäljning.
 
Det är den som omsätter mest produkter som tjänar mest pengar.
 
Det krävs ett enträget arbete för att lyckas.
 
Alla har samma möjlighet!
 
Vi är alla egna företager som omsätter produkter, de som vill har även möjlighet att rekrytera nya återförsäljare som vi coachar och utbildar. För det arbetet får man utbetalt en bonus från företaget INTE från återförsäljarna i teamet!!!
 
Teammarketing är för mig ett oerhört smart sätt att arbeta.
Jag tror att vi kommer att få se mycket mer direkthandelsföretag i framtiden!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar