tisdag 22 oktober 2013

Måste?

Nä det finns faktiskt inga måsten...

Bara val!
 
Provocerande eller hur?
 
Klart man måste gå till jobbet, ge sina barn mat, tvätta, handla osv osv
 
Fast måste man??
 
Jag kan sjukskriva mig, dra täcket över huvudet och sova vidare,
hmm karensdag och mindre pengar i plånboken...
Jag väljer att gå till jobbet!
 
Jag struntar i att ge barnen mat,
nää det skulle skära i hjärteroten och sköter jag inte mina barn kan konsekvenserna trots allt bli förödande!
Jag väljer att för dagen ge mina barn Ica Maxis fantastiska E-köttbullar. Mina barn blir överlyckliga, Ok inte allt för nyttigt men ibland funkar det utmärkt för stressade vuxensjälar!
 
Ja ni fattar vart jag vill komma, hoppas jag!
 
Tänker som så att när man hamnar där bland alla måsten kan det vara en idé att ta sig en funderare!
 
Gör sedan ett medvetet val!
 
Tror faktiskt att det då känns lite lättare!

Vad tror ni??
 
Resten av veckan får handla om my precious..
mina produkter...
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ja det kan vara svårt att säga att man inte har någramåsten, för en del saker måste man ju faktiskt göra. Men som du är inne på så gäller det att tänka över sina "måsten" och så kan man försöka att tänka på varför man behöver göra dem och hitta bra anledningar, vilket göra det lättare att göra sakerna utan att se dem som jobbiga "måsten". Inte lätt, men jag jobbar på det :).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera