måndag 22 juli 2013

Sponsor/handledare...

De flesta som bestämmer sig för att bli återförsäljare
har provat våra produkter, vissa längre än andra.
 
Men de flesta tycker dom är så bra att de ser fördelen med ett eget kundnummer,
att kunna köpa sina egna produkter via nätet med bra rabatt.
 
Sedan finns det en del som väljer att bli återförsäljare för att de ser möjligheten att starta en egen verksamhet inom en bransch som är både på tillväxt och efterfrågad.
 
Jag och många med mig är en kombination,
jag såg affärsmöjligheten först och provade sedan produkterna.
dock kände jag till aloe vera och dess unika egenskaper det gjorde det lättare att bestämma sig
 
Det var en god vän till mig som presenterade företaget,
hon hade också sett affärsmöjligheten.
 
Tyvärr är hon inte aktiv idag men som tur var är hennes sponsor eller handledare en otroligt duktig och kompetent kvinna som inspirerar och vägleder mig.
 
Hade det inte varit för henne och min sponsor som fortfarande är min gode vän hade jag troligtvis inte varit där jag är idag.
 
Men vem blir ens sponsor?
 
Vanligtvis blir det den som du köper dina produkter av,
ni har säkert en relation och det känns fullt naturligt.
 
Vi har ju faktiskt förmånen att välja våra egna kollegor.
 
Men ibland kan det vara så att man inte har samma mål med sin verksamhet och då är frågan om det finns någon i teamet som man kan ta hjälp av.
 
Frågan är...
 
Vad vill DU med din Forever verksamhet?
 
Var sedan tydlig med din blivande sponsor och berätta hur du vill att ert samarbete ska se ut.
 
Vill du endast köpa till dig själv?
 
Vill du sälja produkter och få en liten extra inkomst?
 
Vill du både sälja produkter och ha ett team och därmed få möjligheten till en större inkomst?
 
Givetvis är detta inget man behöver bestämma på stört ofta växer de olika besluten fram.
 
Jag har en återförsäljare som först och främst ville sälja så pass mycket produkter att det bekostade hennes eget bruk.
 
Detta sa hon mycket tydligt till mig och det var ingen som helst ide att jag pratade teambildning.
 
Det gick ett år och hon sålde otroligt mycket produkter och fick en massa kunder så många att det började bli svårt att hålla reda på dom..
 
I vår kontinuerliga kontakt sa hon en dag till mig,
nu förstår jag fördelen med att ge möjligheten till andra!
 
För mig är det oerhört viktigt att jag är lyhörd för vad mina återförsäljare har för önskemål.
 
Det är ju deras verksamhet, inte min!
 
hmmm skulle kunna fortsätta skriva om detta i det oändliga känns det som men jag är rädd för att det blir för långt att läsa så det får bli
 
fortsättning följer...
 
Några frågor så ställ dom gärna!
 
 
Här är min mamma som jag är stolt sponsor till,
inte helt lätt kan jag meddela.
Men vi har i alla fall otroligt rak och bra kommunikation!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Intressant läsning.
    Jag undrar; hurdana är schampona? Vad är det för pris? Är på jakt efter ett bra ekologiskt schampo utan några konstigheter i.

    Kram

    SvaraRadera