fredag 23 mars 2018

Det blev inte som jag tänkt mig....

men det blev nog ändå som det var tänkt! För i slutändan kanske det ändå var till det bästa?

Hur känner du inför förändringar? Blir du orolig, rycker på axlarna eller taggas du??

Jag gillar förändringar, jag kan erkänna att jag tycker det är roligt när det rörs om i grytan. För mig är förändring lika med utveckling. Inte alltid det blir jättebra men då får man fixa till det så att det blir bra. Inför en förändring blir jag oerhört lösningsfokuserad och försöker hitta positiva vägar.

Förändringar är en process och förändringar som är ofrivilliga är såklart de som är svårast att hantera. Att inte vara herre över sin egen situation är oerhört frustrerande.

På den här sidan Smartare liv, får du fyra jättebra tips på hur du kan hantera situationer som är jobbiga. Få perspektiv, var realistisk, acceptera att du inte alltid kan ha full kontroll och se båda sidor av myntet....  



Bildresultat för challenges are what make life interesting and overcoming them is what makes life meaningful

9 kommentarer:

  1. Som svar på din din fråga här, vad tycker jag om förändringar.. Till en början gillar jag det inte alls, men har nu efter att det rörts om i min gryta förändrat min inställning mot det. Det kan vara nyttigt med förändring och lämna sin komfortzon, kans rent av ett måste ibland för att kunna gå vidar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt! Ibland är det ett nödvändigt ont... och i slutändan kanske det inte var så tokigt iallafall. Tror mycket handlar om vår inställning men vissa förändringar blir såklart inte heller de bästa men då får man fråga sig om man vill stanna i det eller inte... Klurigt och tack för att du delade med dig!

      Radera
  2. Jag klarar inte av stora förändringar. Jag kan bli ledsen om det är en stor förändring som jag inte är beredd på..

    SvaraRadera
  3. Tror många känner som du! Det är jobbigt men behöver inte vara fel. Kan vara intressant att titta tillbaka i backspegeln och fundera över hur blev det? Ofta oroar vi oss för mycket.... Tack för att du delade med dig!

    SvaraRadera
  4. Jag är nog ganska positiv till förändringar och kan gå igång på det...men om det är väldigt oväntade och inte alls som man önskat på förhand kan jag nog tycka att det är jobbigt innan jag vant mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite som jag! Håller med om att blir helt oväntat och något totalt nytt behöver man tid för att landa....

      Radera
  5. hmm, är inte ett större fan av stora förändringar. fördrar förändringar i en sakta takt eller inget alls

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att många av oss tänker så. Det är lite småläskigt med förändringar men behöver inte vara fel...

      Radera
  6. Jag tycker som du, dvs förändring är utveckling. I de allra flesta fall är förändringen förhoppningsvis positiv och skulle den inte vara det så får man gå tillbaka och tänka om.
    Hoppas att du har haft en fin lördag!

    SvaraRadera