måndag 19 februari 2018

Reiki

Igår ägnade jag en hel förmiddag åt att ge och ta emot Reiki och jag är helt såld!

Jag till höger och en av mina reiki kollega till vänster

Väldigt länge har jag känt att jag vill arbeta mer med massage, avslappning och meditation på något sätt. För cirka 5 år sedan gick jag en kurs hos Axelsons och utbildade mig till Friskvårdsmassör. Tanken var att bygga upp en verksamhet, eftersom jag inte hade någon lokat bestämde jag mig för att göra hembesök vilket passade många väldigt bra! Men jag kände tillslut att det var inte riktigt det jag hade tänkt mig och masserandet rann ut i sanden.


Fantastisk kurs med härliga kurskamrater!



Det senaste året har tankarna på massagen kommit tillbaka, att jag verkligen vill använda mina händer på något sätt men i stressreducerande syfte. Ordet Reiki började dyka upp lite här och var och jag tänkte att det kanske vore något. Sökte på kurser och återkom hela tiden till Helena Omfors sida http://www.yourvisioncoachacademy.se/ . Jag hade sett henne på en mässa ett par år tidigare och tagit hennes visitkort och nu var det visst dags...

Jag anmälde mig till hennes kurs och i två dagar utbildade jag mig i Reiki steg 1 och 2. Det var två magiska dagar med mycket tankar och upplevelser.







Sedan kursen har det varit vilande, har provat på familjen men inte mer än så. Därför kändes det extra roligt att få praktisera på två andra som gått Reiki utbildningen, få utbyta behandlingar och prata.

Nu ska jag definitivt ta tag i detta, öva i massor och till våren tänker jag mig ytterligare en kurs på Axelsons och lära mig mer om stressreducernade massage. 


4 kommentarer:

  1. Åh det var så längesedan jag fick massage! Bra tips! Ska jag unna mig framöver!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt med reiki!
    Tidigt i min läkning gick jag regelbundet på reiki. Och de stunderna, tillsammans med lite kaffe och samtal med behandlaren, hjälpte min depression och ångest så mycket mer än det psykiatrin kunde erbjuda mig.
    Och för mig också, har det nu, många år senare, börjat dyka upp en längtan efter att kanske gå en utbildning i det själv.

    SvaraRadera