fredag 6 maj 2016

C9 är ingen diet det är bara början....

till en ny livsstil!

Jag kan ärligt säga att jag har aldrig i hela mitt liv testat en diet. När jag var yngre, mycket yngre kommer jag ihåg att det fanns något som gick ut på att man skulle dricka kaffe och äta sockerbitar!! Helt galet och alldeles alldeles sant...
Jag gjorde inte det, möjligt att jag kanske hade övervägt det om jag hade gillat kaffe.

Jag tänkte en gång att jag skulle testa LCHF eller något annat typ av kosthållning som paleo, kanske GI eller 5:2. Men i ärlighetens namn ORKAR jag inte hålla på att mecka med att hela tiden tänka på vad jag får och inte får äta.

Rätt kost och träning det har varit min devis och jag trodde verkligen att jag åt både bra och tränade som jag skulle. Det var så oerhört frustrerande att inget hända. Mammakilona stannade envist kvar och jag skyllde på att jag inte hade tid att träna tillräckligt ofta. Det blev några joggingturer i veckan, gym fanns det inte tid till då familjen och jobbet prioriterades. 

2015 lanserade Forever sina nya livsstilsboxar, C9F1 och F2. Jag var sååå skeptisk. Fast jag gillar Forever, älskar produkterna så tänkte jag att nu ska man ge sig in i bantningshysterin och jag gillar verkligen inte det. 



Men OJ vad jag hade fel! 
Ju mer jag lärde mig, desto mer nyfiken blev jag och en dag hade jag övertalat mannen. Vi kör tillsammans det är enda sättet att peppa varandra. Jag tänkte att ska jag kunna sälja dom här boxarna måste jag testa dom själv..... Jag testade och resultaten kom snabbare än jag trodde, motivationen var på topp! 


Snacka om att få en knäpp på näsan! Det här var som att få hem en PT i en box! Enkla scheman att följa, man fick äta mat och ett träningsprogram som kunde utföras i hemmet. Inga ursäkter, bara att köra!!

69 dagar senare hade jag tappat 10kg och fått en ny hälsosammare livsstil! Jag hade förändrat mitt förhållningssätt till mat och fått in kontinuerlig träning i vardagen.


Om tre veckor ska jag springa Göteborgsvarvet, en dröm jag haft länge länge men inte riktigt vågat ge mig på. Nu känner jag bara förväntan!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar