torsdag 2 oktober 2014

Flourfri tandkräm...

Är det enda som jag använder och det har jag gjort i snart fem år.

Jag älskar vår tandkräm, den ger en frisk och fräsch smak som håller sig länge.
Eftersom jag aldrig haft problem med karies, har bara lagat två hål under min livstid, passar vår tandkräm mig perfekt. Jag har dock haft problem med tandsten och speciellt under graviditeterna men det är såå mycket bättre nu!

Min tandhygienist är jättenöjda med mina tänder och hon är glad över att jag sköljer med flour. Fast jag måste erkänna, det gör jag inte. Tänk att jag är 39 år gammal och inte vågar erkänna att jag inte använder flour! Är det barndomsminnena av flourtanten som etsat sig fast? Skämt åsido, jag vill inte ge mig in i flourdebatt. För mig är det ett enkelt val och uppenbarligen klarar sig mina tänder alldeles utmärkt utan flour. Ska tilläggas att jag äter en balanserad kost, småäter inte och försöker hålla ett sunt förhållande till socker. Tänk att jag, 39 år gammal köpte en floursköljning sist jag var hos tandläkaren bara för att min tandhygienist undrade om det inte var dags för en ny!
Galet men sant!

Forever Bright Toothgel innehåller aloe Vera som är toppen för slemhinnor och slemhinna är ju precis vad munnen är. Tandkrämen innehåller inget slipmedel som kan repa tänderna, utan istället innehåller den Propolis som polerar tänderna skonsamt.

 I två dagar i väntan på beställning har mannen och jag borstat tänderna med barnens tandkräm. Ve och fasa! Det är som att borsta tänderna med godis..... Men äntligen... Nu står den där på badrumshyllan igen och det känns renare än någonsin i munnen.

Jodå sidan om tandkrämen står en full floursköljningsflaska men idag åker den ut!

Finns i min webbshopparna, gratis frakt!



2 kommentarer:

  1. hehe sådär har jag med gjort fast med minstingens AD-droppar, tackade bara ja och tog den, hemma stod en knappt anv och han ser ut att må bra idag ;-)

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det gjorde jag med! Första barnet var jag supernoga med dropparna men med andra och tredje gick det bara utför...

      Radera