torsdag 25 september 2014

Egen verksamhet...

Drömmer du om något eget?

En egen verksamhet av något slag, en butik, en praktik eller kanske få ägna sig och hänge sig åt sin passion?

Jag har haft många sådana drömmar.
Författare, barnklädesbutik, massagepraktik, café ja listan kan göras lång.

Jag har aldrig tagit tag i någon av dom drömmarna kanske för att jag någonstans känt att det finns något annat som väntar på mig eller kanske för att jag känt att den ekonomiska risken varit allt för stor. Okunskap om bokföring, marknadsföring, vilken är rätt bransch att satsa på ja ni vet allt det där som hör till eget företagande.
Drömmarna har helt enkelt förblivit drömmar.

Tills en kväll då jag fick Forever Living Products presenterat för mig.
En mans vision om att vem som helst oavsett bakgrund, oavsett ekonomi och kunskap skulle ges möjligheten att skapa något eget gjorde att jag äntligen vågade starta en egen verksamhet.
Med livrem och hängslen kastade jag mig ut i spännande utmaningar.

Många frågar mig varför våra produkter inte säljs ute i affärerna. Svaret är att Rex, Forevers grundare, valde ett helt annat sätt att distribuera sina varor på. Han valde drivkraften hos den enskilda människan.

"Med unika Aloeveraprodukter och genom ett nät av kreativa människor, hjälpa andra att utan risk skapa möjligheter till ett rikare liv."

Tack vare den här affärsidén har jag idag påbörjat en resa mot mina drömmars mål. Vägen är inte spikrak men det är som det ska. Jag lär mig längs vägen, resan är lika viktig som målet.

Hur Forever Living Products affärsidé hjälpt andra kan du se nedan, det är gripande och oerhört inspirerande!

I am Forever

I am Forever















Vårt vackra skandinaviska huvudkontor i Mölndal, Göteborg.

3 kommentarer:

  1. Det är väl det där steget som många av oss är rädd för, just den ekonomiska... man ska ju dra runt på familj, hyra, lån, vardagslivet det kostar det med... och häromkring är ju inte husen direkt gratis...
    Tycker du är inspirerande att du tog steget (själv är jag nöjd att vara anställd)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jisses vad det är dyrt att bo här! Jag är en del av båda världar både tryggt anställd och friheten, bra kombo!

      Radera
  2. Inspirerande, lycka till!
    /Jeanette

    SvaraRadera