söndag 6 juli 2014

Direkthandel

Inte så ofta men det händer att jag får frågan om pyramidspel.

Är inte Forever ett sån´t där pyramidspel?

Känns det inte som ett pyramidspel?

Hehehe du förstår att det är ett pyramidspel?

I början tyckte jag att dessa frågor var jättejobbiga,
visste inte om jag skulle förklara eller bara strunta i det.

De flesta frågade liksom inte för att de ville veta.

De flesta frågade för de trodde att jag blivit lurad,
kändes det som iallafall!

Idag har jag läst på!

Idag förstår jag att när frågan kommer så handlar det om okunskap.

Jag tar inte längre åt mig, jag vet precis var jag står och vad jag står för.

Idag när jag får frågan brukar jag oftast förklara vad direkthandel innebär,
dvs om frågan kommer av intresse!

Jag får fortfarande frågan om pyramidspel där man mest är bekymrad om vem som tjänar mest pengar och det gör ju den i toppen.

Å andra sidan är det inte så i alla företag?

Att den i toppen tjänar mest pengar?

 Eller tjänar du mer pengar än din chef?

Jag gick in på direkthandel.se och hämtade följande text!

Läs gärna!


Vad är direkthandel?

All direkthandel sker genom personliga möten utanför de traditionella försäljningsställena. Man brukar säga att direkthandeln är butikslös. En visning eller försäljning kan i princip ske var som helst; hos grannen, på arbetsplatsen eller på någon helt annan plats. Andra former av direkthandel är temakvällar, seminarier och telefonförsäljning. Fortfarande tas många kundkontakter genom hembesök (dörrknackning).
Hempartyt är kanske den mest kända formen av direkthandel. Vid ett hemparty bjuder värden eller värdinnan hem vänner och bekanta som under informella former får titta, känna, klämma, dofta, smaka på och prova produkterna. Det hela sker under ledning av en utbildad direktsäljare.
De vanligaste produkterna i svensk direkthandel är kosmetik, kosttillskott, hälsopreparat, hushållsprodukter, rengöringsprodukter, kläder, böcker och telefonabonnemang. Det finns fler än 100 000 direktsäljare i Sverige. Branschen omsatte 2009 cirka 3 miljarder i Sverige och befinner sig i stadig tillväxt.

Varför köpa av direktsäljare?

Direkthandel bygger på förtroende och relationer. Om inte förtroendet mellan köpare och säljare finns skulle ingen direkthandel kunna existera. En direktsäljare är stolt över sina produkter, känner dem väl, har en sund affärsverksamhet och står för god personlig service.
Det är tryggt att handla av en direktsäljare, det är bekvämt och du spar tid. Du väljer själv när och hur du vill handla och du får oftast dina varor levererade direkt hem till dörren. Du kan också vara säker på att de produkter du köper av en direktsäljare håller hög kvalitet och systemet bygger på en omedelbar närhet till dig som kund. En direktsäljare vill alltid arbeta med en hög servicegrad eftersom det stärker dennes budskap och skapar merförsäljning till andra. Skulle du trots allt ångra ditt köp har du enligt lag full rätt att göra det inom 14 dagar. Den rätten existerar inte alltid när du handlar i butik.

Direkthandel.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar