torsdag 20 februari 2014

Världens bästa jobb?

I 13 år har jag arbetat som fritidspedagog.

Jag tror mig ha världens bästa jobb!

Tänk att få goa kramar varje dag av underbara barn!

Häromdagen på uterasten kallade en nioårig pojke på mig.

När jag kom fram sträckte han ut armarna mot mig och gav mig världens kram, 
hans kompis som stod sidan om hängde på..

Jag skrattade och sa...

"här tankarna ni energi.."

Den lille killen tittade på mig och sa..

"jamen du är ju så snäll.."

Jag tittade på honom, log och sa...

"jag har världens bästa jobb!"

Idag hade vi kvällsmöte!

Översta punkten var budget,
den var ganska ok hör och häpna.

Raskt över till nästa punkt lönesamtal,
vi kan iår förvänta oss en löneökning på knappa 2%.

Vissa av oss som "bara" gör vårt uppdrag kommer få minsta möjliga och de som gör något lite extra utöver det vanliga kommer få lite mer men inte mycket!

Jag undrar stilla vad är det lilla extra??

Troligtvis att på något sätt utveckla skolan och engagera sig i uppdrag som för skolan framåt.

Att engagera sig i sådan uppdrag innebär att man spenderar en hel del tid på möten, resor och dylikt.

Det innebär att andra arbetar desto mer i barngrupp men de utför ju "bara" sitt uppdrag och förtjänar alltså inte mer i löneökning.

Jag blir GALEN!

Turligt, för mig kanske, är jag en av dom som "engagerar" mig i skolans utveckling....

Men ärligt talat anser jag inte att jag förtjänar mer i lön för det...

Ser mina kollegor som kämpar i klassrummen och gör ett FANTASTISKT arbete,
de om någon förtjänar det lilla extra i lön...

Är så otroligt tacksam över mitt andra arbete som återförsäljare,
där hämtar jag massor med energi och jag får en personlig utveckling som den kommunala verksamheten aldrig någonsin kan ge mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar