lördag 4 januari 2014

Funderingar...

från joggingturen!

Tog den sedvanliga turen i skogen.

En kort runda på 3 km, kuperad och utmanande.
Två varv är perfekt men dithän har jag inte riktigt kommit.

Början är mycket uppför och jag anpassar lunken så att jag ska orka rundan runt och lite till.

När det börjar plana ut flyter stegen på och det känns underbart!


Den här rundan kan jag utantill jag vet precis vilken takt som är lagom på de olika partierna.


Bestämmer att fyra km blir perfekt för idag.

4 km då har jag sprungit en halv km längre sedan sist och runkeeper har under loppets gång hållt mig uppdaterad med att det går fortare än sist.

De sista backarna höjer pulsen rejält men jag vet att målet närmar sig och jag vet att jag kommer orka hela vägen in i målet!

Psykiskt är det oerhört viktigt för mig att jag tar mig i mål och att jag sprungit hela rundan.

När jag passerar målsnöret är det inte löprundan jag klarat,
 det är min målsättning inom Forever.

När jag passerar målsnöret ser jag mig sjäv som Manager,
jag går upp på scenen, tar emot min pin och glädjen är total!

Men för att ta mig förbi målsnöret måste jag också utmana mig själv,
de invanda stigarna måste bytas ut mot nya okända vägar.









1 kommentar:

  1. Grymt jobbat! Måste hitta en sån jobbig och kuperad runda här hemma, det är underbart att känna på pulsens max ibland!

    SvaraRadera