fredag 29 november 2013

Tandsten....

är ett minne blott, ja åtminstonde så gott som!
 
Känns så hiskeligt gött rent ut sagt att gå till tandläkaren och få bort lite tandsten.
 
När jag var gravid med Lilleman eller rättare sagt efter graviditeten fick jag bannor av min tandhygenist.
 
Kommer ihåg att hon sa till mig att nu blir det täta besök,
det var första gången jag gick till henne och jag vet att jag tänkte att jisses vad sträng hon är!
 
Kände mig ruskigt liten.
 
Jag gick på återbesök cirka 8 månader efter,
så mycket bättre och nöjt konstaterade hon att det räckte en gång om året.
 
Ett år senare vart hon ännu nöjdare och denna gången blev jag kallad 1½ år senare.
 
Nästan ingen tandsten, max 5 minuters skrap och allt var borta.
Nästan ingen blödning och toppen fina slemhinnor.
 
-Använder du fortfarande aloe vera tandkräm?
 
 
-Ja
 
-Sköljer du med flour eftersom den inte innehåller flour?
 
-ja (usch gillar inte lögner men jag orkar inte ta flourdebatten)  jag sköljer en gång i veckan i alla fall.
 
Sanningen är snarare att jag sköljer med flour en gång i halvåret.
 
Får lite dåligt samvete för jag tänker att jag kanske gör fel val,
men jag gillar verkligen inte flour.
 
Jag älskar dock min aloe vera tandkräm,
den gör tandläkarbesöket till en fröjd!
 
Jag är toppen nöjd och det är även min tandhygenist!
Även om hon troligtvis inte skulle rekommendera vår tandkräm,
hon gillar nämligen flour mer än jag!
 
Nästa återbesök blir om ytterligare 1½ år om allt vill sig väl!
 

 
Frisk smak med vårdande aloe vera, toppen för slemhinnorna!
 
Jag rekommenderar verkligen ingen att inte använda flour,
det är helt upp till var och en och jag är fullt medveten om att det kan behövas i dagens samhälle.
 
Jag vill inte ha flour men det är min uppfattning!
 
Önskar er en underbar helg!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar