onsdag 18 september 2013

Inspiration från oväntat håll...

Det är inte ofta vi får utbildning från jobbet dvs mitt kommunala arbete.
 
Men idag hade vi en hel studiedag och fick lyssna på en inspirerande föreläsare,
det handlade om elevhälsa.
 
Som jag sagt tidigare tänker jag inte diskutera mitt arbete som fritidspedagog här,
det står jag fast vid.
 
Jag gillar verkligen mitt arbete med barnen men mitt fokus finns hos Forever.
 
Det gjorde att jag idag fick behållning av föreläsningen på många plan.
 
Tankar, idéer som jag kan praktisera både i skolan men även på mina egna teammedlemmar.
 
Får väl bara döpa om det,
teamhälsa eller något lite klatschigare än så kanske!
 
Vad har mina teammedlemmar för drömmar och mål?
 
Hur ska vi nå dit?
 
Hur kan jag hjälpa till?
 
Vad är det som hindrar dom?
 
Mycket tankar flyger runt och jag känner mig peppad att arbeta.
 
Det bästa med Forever är att det gett mig en otrolig nyfikenhet på människor,
jag vill veta mer om dem jag möter...
 
och att se människor växa genom personlig utveckling är otroligt häftigt!
 
 


3 kommentarer:

  1. Härligt med ny inspiration - bara att suga åt sig och omvända till det du behöver ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Härligt med ny inspiration - bara att suga åt sig och omvända till det du behöver ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Vi hade också utbildning på jobbet idag, det lät lite som att det berörde samma saker :-).
    Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera