fredag 10 maj 2013

Vi är alla säljare!

 Igår på slottet hade vi temat "Hur man blir en bra säljare".
 
Det var kanonbra och jag fick verkligen en AHA upplevelse!
 
När jag erbjuder möjligheten till någon, möjligheten att starta en egen verksamhet att bli oberoende återförsäljare
 
är det många som säger: Men jag är ingen säljare
 
Så har jag också tänkt, många gånger.
 
Igår fick jag nytt perspektiv...
 
Vi är alla säljare i någon mån.
 
Alla erbjuder något, en tjänst en produkt osv
 
Även som fritidspedagog säljer jag, jag säljer en tjänst.
 
Fritidspedagog yrket ser jag i högst grad som ett serviceyrke,
jag erbjuder omsorg och pedagogisk verksamhet och jag finns till för barnen och deras föräldrar.
 
Som oberoende återförsäljare erbjuder jag också en tjänst,
jag erbjuder fantastiska kvalitativa produkter,
jag erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med oss och därmed även min kompetens
och jag erbjuder personlig service.
 
Önskar jag fått denna insikt tidigare, många möten hade kunnat bli betydligt bättre och jag hade inte behövt känna att jag kränger produkter vilket man tyvärr gör ibland och speciellt i början.
 
Det gör att jag kan känna mig stolt även över mitt jobb som säljare!
 
 
Vår nöjdkundgaranti gäller både kunder och återförsäljare en enorm trygghet!
 
 
Ha en riktigt härlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Intressant...

    Ha en skön dag du med!

    SvaraRadera
  2. Det är sådana tillfällen som är så givande. När man får en aha-upplevelse som förändrar hur man ser på saker och ting. Nya insikter som stärker och ger kraft. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera