måndag 20 maj 2013

Är ganska trött på...

min egen röst!

Vicken dag!
 
Har suttit i samtal nästan hela dagen,
svåra samtal, jobbiga samtal.
 
Arbetet som fritidspedagog är inte alltid en dans på rosor,
kan vara oerhört frustrerande.
 
Idag var en sådan dag!
 
Hem till mina egna små liv,
det gäller att ha kraft och ork kvar!
 
Fixade tomatsoppa med pasta,
C:s stora favorit och Lillemans.
 
Mannen anländer och jag beger mig mot ett nytt samtal.

Ett positivt, glatt och intressant möte.
 kontrast
 
Precis vad jag behövde!
 
Tänk vad spännande att få glädjen att lära känna en ny människa,
vilken energi och entusiasm hon har!
 
Nu blir hon troligtvis ingen ny medarbetare,
inte rätt läge helt enkelt.
 
Men vem vet kanske jag har sått ett litet frö?
bilden kommer från inspirationsbloggen.se
 
och om inte hade vi i alla fall en trevlig fikastund och sådana kan man inte få för många av!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar