torsdag 15 juni 2017

Solsveda och aloe vera...

är en bra kombo även om man helst INTE vill ha det förstnämnda.

Min dotter tenderar alltid att få soleksem och det var likadant för mig när jag var liten. Jag smörjer min dotter med Aloe Vera Gelly vilket har en lugnande effekt, önskar att min mamma hade haft tillgång till en tub när jag var liten. Istället körde vi våtomslag och det kliade evinnerligt, ve och fasa!
Mamma hade faktiskt riktigt stora aloe vera plantor hemma och ibland skar hon av ett blad för att smörja på ett kliande insektsbett. Det funkade lika bra det, lite otympligt bara att bära med sig en planta!




De flesta känner till att Aloe Vera känns skönt när man bränt sig men vad många inte vet är att man kan använda det till så mycket mer. Lättare klåda, solsveda, maneter, insektsbett, skrubbsår, ögongel, förkylningsblåsor, efter rakning och mer ändå. Egentligen bara att testa sig fram. Det viktiga är att man inte ställer undan tuben i ett skåp och tänker att den ska jag använda när jag bränner mig!
Nä testa testa!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar