torsdag 11 september 2014

Min favoritdag..

är helt klart torsdagar. 

Då lever jag min dröm,
inte helt fullt ut men bra nära!

Lång härlig frukost med lilleman,
ingen stress inga måsten.
 
Eller jo måsten fast måsten jag själv bestämmer!

Varvar förmiddagen med arbete och lek.

Lilleman sitter på golvet sidan om mig,
smålegot har hans fulla uppmärksamhet.

 Med ett leende lyssnar jag på hans småprat,
samtidigt som bokföring och annat administrativt avklaras.

Ser fram emot en promenad i solskenet,
ser fram emot förberedelser inför kvällen. 

Framåt eftermiddagen kommer tjejerna hem,
huset fylls av härligt stoj.

Småplock med produktbeställningar och städning av min 
garderobsbutik. 

Middag och sedan bär det av till Mölndal för att avsluta kvällen på slottet.

Känner förväntansfullt pirr i magen inför kvällen. 
Två gäster, två nya bekantskaper och kanske blivande kollegor?





Hur ser din favoritdag ut?


4 kommentarer:

  1. Härligt med den typen av dagar och verkligen superhärligt att ha en sådan dag i veckan. Vi behöver dagar då vi helt själva avgör vad som är ett måste. Det ger oss glädje till vardagen. Mer sådant!

    /Dorotea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Min dag har även innehåll av städ, tvätt och matlagning inte mina favoriter men det går så mycket lättare när man får bestämma själv!

      Radera
  2. Jag hade mina "inga måsten" dag igår även om det gjordes ärenden så känns det skönt att ha det gjort och igår var även det en ledig dag för min man som jobbar skift! Enbra dag!
    Idag är det jobb som gäller!

    Lycka till på hotellet
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men precis även om det finns en del måsten känns det skönt att kunna ta det i sin takt!

      Kram

      Radera