måndag 9 december 2013

Hur i hela friden...

får ni ihop det??
 
Eller är det fler än vi som kämpar med att få hjulet att snurra??
 
Speciellt nu runt juletid kör det fullkomligt ihop sig!
 
På onsdag har Lilleman luciafirande 15:00,
jag slutar 17:00 och mannen ännu senare på grund av möten.
 
17:00 har C julfest...
 
Det positiva är att det är samma dag!
 
Om jag nu kan komma ifrån jobbet vill säga!
flextid existerar inte riktigt när man arbetar som fritidspedagog
 
Känner ingen större stress tack och lov.
 
I värsta fall får Lilleman spendera en lucia eftermiddag utan sina föräldrar,
 fast det skulle värka i mammahjärtat!
 
På fredag klockan 8:15 har stora tjejen luciafirande,
jag börjar 8:00 likaså mannen.
 
Sedan kommer julhelgen med alla strödagar.
 
Jag jobbar, mannen måste jobba eftersom han påbörjar ny tjänst..
 
Tack och lov kommer morföräldrarna hit från Spanien.
 
Hur går det med ert dåliga samvete??
 
 
Ser fram emot den dagen då jag nått mitt mål,
den dag då jag kan bestämma över min egen tid!
 
 




1 kommentar:

  1. Ja det är det där som är så positivt med att vara sin egen, man behöver aldrig pussla med sina tider! Men ärligt talat, hur kan man lägga en fest kl 15? Vi ska ha Veras i morgon kväll och Frans blir det på torsdag kväll. Skönt att slippa ha det kl 7 på morgonen som det har varit tidigare..
    Jag har inte fattat att ni hade ett marsvin. Trist att han dog. Hur gammal var han?
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera