måndag 21 oktober 2013

Regnet öser ner och...

jag sitter här inne och jagar upp mig!
 
Inte så allvarligt som det låter men ändå!
 
Har i flera år hört att flour inte är sådär värst bra.
 
Min mamma som alltid varit om sig och kring sig förstod detta för länge sedan.
 
På det glada 80-talet sköljde vi med flour i skolan, möjligt att det gjordes tidigare, men en kort period kom flourtanten till vår klass.
 
Alla barnen utom jag sköljde med flour,
mamma lät mig helt enkelt inte.
 
Tacksam för det!

Turligt nog har jag endast haft 2 hål under min levnadstid och jag förstår till fullo att vi behöver flour för att skydda emaljen och att våra levnadsvanor idag gör att vi behöver detta skydd.
 
MEN JAG BLIR UPPRÖRD!
 
Har nu läst allt möjligt om flour och vad jag än läser hittar jag samma sak.
 
Flour är rena rama giftet!
 
Detta ger jag mina barn varje dag,
jag lägger det på tandborstet, säger borsta och försök att inte svälja!!
 
Hos tandläkaren ler dom och säger att det inte är så farligt med flour.....
 
ARE YOU KIDDING???
 
Men ni som hittar något bra om flour förutom att det stärker emaljen snälla skicka det till mig så att jag med bättre samvete kan ge det till mina barn!
Kan ni fatta att man till och med gör tandkrämen söt för att barnen ska gilla den mer!!
 

 
 
Valmöjligheten?
 
Ett val har vi ju alltid och jag måste inte borsta mina tänders barn med flour.
Jag gör det för hål i tänderna blir oerhört påtagligt och troligtvis inom de närmaste åren.
 Cancer inte lika påtagligt eftersom de troligtvis drabbas först i vuxen ålder.
 
Nu drar jag säkerligen detta till ytterligheterna.
 
Men jag tror att vi blir sååå lurade av bland annat läkemedelsbranscher som även de vill tjäna pengar!
 
Själv använder jag inte flour,
sköljer inte ens med det.
 
Har inte gjort det på 3 år och mina tänder mår hur bra som helst.
 
Den senaste artikeln jag läste hittar du här...
 
 
Hur tänker du???
 
 
Tack och lov för min tandkräm,
inget flour men aloe vera och propolis vårdande både för tänderna och magen!
 
 
 

1 kommentar:

  1. Usch fy, i dag orkar jag inte tänka överhuvudtaget på sånt där. Det kan göra mig knäpp! Ta det här med bananerna t ex, herregud, att det bara får säljas i butikerna med allt det giftet i sig. Det övergår mitt förstånd. SUCK!

    Tack för fin kommentar om vår dotter.
    Kram

    SvaraRadera