tisdag 1 oktober 2013

En undran...

 
hur mycket får plats i ett huvud egentligen??
 
Slog mig idag att vi har 70 barn inskrivna på fritids.
 
Det innebär att jag såklart ska känna igen och ha koll på alla dessa barn,
som tack och lov inte är där samtidigt förvisso.
 
Men det innebär också att jag måste ha koll på barnens föräldrar som kommer och hämtar.
 
De flesta barnen har en mamma och en pappa,
det blir 140 föräldrar sedan får vi inte glömma extramammor och extrapappor säg istället 160.
 
Andra som kan dyka för att hämta barn är mor- och farföräldrar och syskon såklart.
 
16:00 har vi det som mest hektiskt,
då hämtas barnen i en strid ström och ibland blir man lätt förvirrad.
 
Vi har verkligen en underbar grupp av både barn och föräldrar de är otroligt förstående när man rör ihop det, tack och lov för det!
 
Så ni där ute som har barn på fritids ha förståelse om vi pedagoger parar ihop er med fel barn ibland!
 
Nu ska jag krypa ner och läsa min bok som kom med min produktbeställning,
känns som det blir sträckläsning!!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar