söndag 11 augusti 2013

I motionsspåret....

Tar bilen till slingan,
gillar inte asfalt gillar skog och mjukt underlag.

Sitter i bilen och fixar med Iphonen,
min man har köpt en sådan där fiffig hållare som man sätter på armen
 och sedan sticker ner telefonen i.
Heter säkert inte fiffig hållare men jag tror ni förstår vad jag menar.

Men hur i hela friden gör man med sladden??

Kommer iväg i maklig takt och medan jag springer har jag fullt upp med att pilla in den där örongrejen som ploppar ut ideligen plus att jag är invirad i flera meter sladd...

Känner ändå att jag har bra flyt och ler åt Erik Haags fyndigheter i sommarpratarna,
jodå ni hörde rätt jag springer åt sommarpratarna!

Det är ju liiite musik mellan varven,
men jag är ingen musik människa.
Vilket innebär att jag gillar att lyssna på musik men lägger inte på minnet vad jag lyssnar på.
Det gör att jag aldrig skulle kunna göra en spellista på säg Spotify, jag har nämligen inte en susning om vilken artist som sjunger vad!

Nåja...

Efter halva rundan upptäcker jag att byxorna hasar ner,
det är inte helt lätt att knyta om byxorna i springfart men det går...
 
Tar mig runt ett helt varv,
tittar på min klocka och 20 minuter har gått!!
 
HERREGUD!
20 minuter det är ju ingenting men känns som en evighet!
 
Bestämmer mig för att fortsätta och springa så långt jag orkar och sedan gå tillbaka!
 
10 minuter senare bestämmer sig benen för att gå,
jag vänder om och då kommer regnet...
 
Det är bra för Fru Martinsson gillar INTE att gå i regn utan springer tillbaka till bilen!
 
Så 45 minuter fick jag nog ihop och det är ju helt ok för att vara andra gången!!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Låter som om regnet förde ngt positivt med sig för dig :)

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt! Jag fick lite fart och hade nog inte sprungit tillbaka om det inte vart för regnet!

    Tack för titten och vad roligt att du lämnade en kommentar!

    SvaraRadera
  3. Men vad bra gjort av dig, heja!
    Jag har en sådan där fiffig hållare och sladden dinglar och far, men jag har vant mig så det gör mig inget :-). Men jag vill helst ha musik i lurarna.

    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera