fredag 29 mars 2013

I´m an entreprenuer!

Jomen faktiskt!
 
Har inte sett mig själv som entreprenör tidigare men det är jag ju faktiskt!
 
Googlad ordet..
 
"Vanliga drag hos entreprenörer är nyfikenhet, kreativitet, en positiv syn på arbete, självständighet, envishet, hängivenhet, optimism och visionärt tänkande. Det skall dock nämnas att det finns en etablerad kritik mot det individfokuserade perspektivet på entreprenörskap, där omständigheter som nätverk, kultur och teamarbete istället framhålls som centrala förklaringsfaktorer bakom framgångsrikt entreprenörskap."
Wikipedia
 
Det stämmer ju både på mig som person och på företaget jag arbetar med!
 
Det slog mig också att den där kursen, ni vet den som jag egentligen inte vill gå på, handlar om entreprenöriellt lärande...
Kanske inte så tokigt iallafall!!
 
Fick idag tips om det här You Tube klippet,
har du 8 min det till övers och är nyfiken på just entreprenörskap...
 
Titta på det här....
 
klicka på länken!
 
Häftigt!!
 
Ni vet att jag brukar prata pirr i magen....
 
Kändes otroligt bra i magen efter att ha sett det här klippet!
 
Happy Happy!!
 
 
Tro...
 
Tro på dig själv
Tro på produkterna
Tro på företaget
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ja det där med tro är viktigt.

    Önskar dig en riktgit bra fortsättning på påskhelgen! Kram Jennifer

    SvaraRadera