fredag 8 mars 2013

Allvarligt talat...

just nu går det inte riktigt bra hemma hos familjen Martinsson.
 
Vaknade imorse och upptäckte att jag tappat rösten!
 
C plockade på sig spionglasögonen och började leta,
men den är fortfarande borta!
 
Mår prima, funderar på om det är dags för lite eftertänksamhet.
Känns som jag måste ta tag i en del saker som ska leda mig vidare!
 
När jag var sjukskriven fick jag känslan av att jag borde ta tillfället i akt,
ta tillfället i akt och ringa dom där samtalen som jag skjutit på.
 
Ringde ett men det var felnummer och sedan svek modet mig.

Varför i hela fridens namn ska det vara så svårt att ringa några samtal,
de vet ju inte vem jag är.
 
Nu är det störtomöjligt, kan knappt kraxa fram vad jag heter...
 
Har dock varit på jobbet idag och nä....
 
borttappad röst och fritidspedagog rimmar inte heller!
 
Eller jo på sätt och vis går de två faktiskt ihop,
barnen måste koncentrera sig på att lyssna, jag blir en bättre observatör osv osv
 
Det känns som att åkommerna förflyttar sig neråt,
började i huvudet, nu halsen på söndag kanske magen?
 
Bror min har köpt en ponny, ni må tro att tjejerna längtar efter att få rida!
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Hoppas att du snart har ont i foten för då är nog infektionen på väg ut ur kroppen. Skämt åsido det är jobbigt när det aldrig vill släppa.
    Ta en whisky det är bra för halsen och då kanske du vågar ringa också.
    Känner att jag inte är bra på att ge råd idag utan får nog nöja mig med ett Krya på dig.

    SvaraRadera