söndag 1 april 2012

Skåne, Dalsland med Halland däremellan...

Efter en härligt avkopplande helg i det vackra Dalsland är ångesten som bortflugen...

Min man och jag har valt att bosätta oss mitt emellan vår släkt. Min finns i Skåne och hans i Dalsland. Det är inte alltid lätt att ha familjen långt borta. Tanken på att flytta antingen upp eller ner har smugit sig på då och då. Ett tag var vi oerhört nära att ta vårt pick och pack och dra till Ystad, mannen hade till och med sökt jobb och jag tittade på hus men ödet ville annorlunda.

Gågatan i Ystad, mysiga gränder och härlig atmosfär

Fantastiska stränder


De dalsländska skogarna med sina sjöar är oerhört vackra och även om jag anser mig själv vara en liten skogsmulle är det på tok för ensligt för mig och för mannen. Inte ens de billiga, charmiga trähusen kan få oss på andra tankar. Vi får nöja oss med svärföräldrarnas stuga som har ett fantastiskt läge vid Vänern.


Utsikt över Vänern från stugan som ligger på en egen liten ö


Vedeldad bastu att avnjuta varma och kalla sommarkvällar i


I dagsläget har jag trots dessa vackra platser väldigt svårt att tro att vi någonsin kommer att lämna ett av landets dyraste kommuner.  Vi har skapat oss ett bra liv här och även om man ofta saknar familj, släkt och barndomsvänner bor de faktiskt bara ett par stenkast bort.





1 kommentar:

  1. Röstar helt klart på Ystad. Ni är halvvägs ute i europa då och skåningarna är mycket hjärligare än dalmasar :)

    SvaraRadera