söndag 25 mars 2012

Könsroller.....

Vår tur fortsätter.....

Tyckte det var konstigt igår kväll att vi inte hade något varmvatten men jag vet att värmepumpen står snålt och ibland tar det helt enkelt slut.

Imorse hade vi fortfarande inget varmvatten och jag blev misstänksam. Ut i förrådet och kolla till värmepumpen och helt riktigt den var avstängd. Inte bra!!

Jag börjar läsa instruktionshäften, trycker på en knapp och pumpen går igång men något stämmer inte. Yrvakna mannen kommer upp och hittar någon att ringa till. Efter några korta meningsutbyten säger min man   - Du får prata med min fru hon kan det här bättre..........  Helt plötsligt står jag där och pratar värmepump och har inte en susning om nå´t. Jag är ändå ganska stolt över mig själv, jag lyckades lista ut efter att granskat instruktionshäftet att det var något med manometern. Med gemensamma krafter lyckades jag och servicemannen lösa problemet!

Min man är otroligt duktig på att laga mat, han stryker och städer. En dag stod jag i förrådet och lagade punkteringar medan han fixade söndagsmiddagen. Det är inte utan att man blir lite full i skratt ibland, jag kan inte påstå att jag har något intresse eller kunskap för dylika saker men får jag välja så......  Det sköna är att vi har inte några uttalade roller utan vi gör det vi är bäst på helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar